11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dm.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel finans bilgilerini matematik ve istatistik kavramları ile birleştirerek finansta kullanılan formüllerin nasıl bulunduğunu açıklayabilecektir.
  • Finansal hesap ve modellerini gerçek problemlere uygulayabilecektir.
  • Mevcut kaynaklardan veri toplayarak derste öğrenilen modelleri ve analiz tekniklerini finans problemlerine uygulayabilecektir.
  • Analiz ettiği veri sonuçlarını yorumlayabilecektir.
  • Paranın gelecekteki ve bugünkü zaman değeri, portföy risk ve getirisi, portföy optimizasyonu ve değerleme yöntemlerini kullanabilecektir.
  • Temel matematiksel fonksiyonların yanı sıra limit, türev, integral, lineer cebir ve regresyon ile ilgili temel bilgileri finansal hesap ve modellere uygulayabilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Genel Açıklama: Finansta Matematiğin Önemi
2 Temel Matematiksel Kavramlar: Fonksiyonlar ve İşlemler John L. Teall and Iftekhar Hasan, “Quantitative Methods for Finance and Investments, 2002: 723
3 Devamı: Temel Matematiksel Kavramlar: Fonksiyonlar ve İşlemler John L. Teall and Iftekhar Hasan, “Quantitative Methods for Finance and Investments, 2002: 723
4 Temel Matematiksel Kavramlar: Lineer Cebir ve Denklem çözümleri John L. Teall and Iftekhar Hasan, “Quantitative Methods for Finance and Investments, 2002: 2548
5 Paranın Zaman Değeri John L. Teall and Iftekhar Hasan, “Quantitative Methods for Finance and Investments, 2002: 2548
6 Kısıtlı ve Kısıtsız Optimizasyon Problemleri ve Modellenmesi Alpha C., Chiang, Fundamental methods of mathematical economics, 2003: 7598
7 Temel İstatistik Kavramları Alpha C., Chiang, Fundamental methods of mathematical economics, 2003: 4585
8 Getiri, Risk ve Kovaryans John L. Teall and Iftekhar Hasan, “Quantitative Methods for Finance and Investments, 2002: 7999
9 Arasınav
10 Portföy Matematiği John L. Teall and Iftekhar Hasan, “Quantitative Methods for Finance and Investments, 2002: 103113
11 Portföy Matematiği John L. Teall and Iftekhar Hasan, “Quantitative Methods for Finance and Investments, 2002: 103113
12 Matriks Matematiğin Temelleri John L. Teall and Iftekhar Hasan, “Quantitative Methods for Finance and Investments, 2002: 115142
13 Matriks Matematiğin Temelleri John L. Teall and Iftekhar Hasan, “Quantitative Methods for Finance and Investments, 2002: 115142
14 Diferansiyel Denklemler John L. Teall and Iftekhar Hasan, “Quantitative Methods for Finance and Investments, 2002: 145178
15 Integral Calculus John L. Teall and Iftekhar Hasan, “Quantitative Methods for Finance and Investments, 2002: 180199
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap bölümleri, ders notları
Önerilen Okumalar/Materyaller James H. Stock and Mark W. Watson, Introduction to Econometrics, Pearson Education, 2003.Marek, Capiński, Mathematics for finance: an introduction to financial engineering, Springer, 2003.Alpha C., Chiang, Fundamental methods of mathematical economics, Auckland : McGrawHill, 1983, 3rd edition.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
8
Proje
1
16
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
15
Final Sınavı
1
22
    Toplam
149

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Temel matematik, uygulamalı matematik ve istatistik kuramlarına ve uygulamalarına hakim olmak,
2 Matematik ve istatistik alanındaki edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek, X
3 Sorunları tanımlayabilmek, analiz edebilmek ve bilimsel yöntemlere dayalı çözüm üretebilmek,
4
Disiplinlerarası yaklaşımla, matematiği ve istatistiği gerçek yaşamda uygulayabilmek ve uygulama konusunda kendi potansiyellerini keşfedebilmek,
X
5
Matematiğin kullanıldığı hemen her alanda, gerekli bilgileri edinebilmek ve modelleme yapabilmek ve kendini geliştirebilmek,
X
6 Kurduğu modellere ve çözümlere eleştirel bakabilmek, yenileyebilmek,
7 Kuramsal ve teknik bilgilerini gerek detaylı olarak uzman kişilere, gerekse basit ve anlaşılır bir şekilde uzman olmayan kişilere rahatça aktarabilmek,
8

İngilizce’yi ve Avrupa Dil Portföyünden ikinci bir yabancı dili B1 Genel Düzeyinde etkin şekilde kullanabilmek ve bilgi birikimini güncel tutabilmek, yurtiçi ve yurtdışı meslektaşlarıyla rahat bir şekilde iletişim kurabilmek, periyodik litaretürü takip edebilmek,

9

Matematik ve istatistik alanlarında yaygın olarak kullanılan yazılımlara aşina olmak ve Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyindeki ez az bir programı etkin şekilde kullanabilmek,

10

Dahil olduğu projelerin tüm aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun hareket edebilmek, toplumsal duyarlılık çerçevesinde proje geliştirip uygulayabilmek,

11 Evrensel anlamda birikimli ve duyarlı olarak tüm süreçleri etkin şekilde değerlendirebilmek ve kalite yönetimi konusunda yeterli bilince sahip olmak,
12

Soyut düşünce yapısına hakim olarak, somut olaylara bağlayabilmek ve çözümleri taşıyabilmek, deney tasarlayıp veri toplayarak bilimsel yöntemlerle sonuçları incelemek ve yorumlamak,

13

Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu yenileyebilmek, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olmak,

14

Matematik ve istatistik alanında edindiği bilgileri ortaöğretim seviyesine uyarlayarak aktarabilmek,

15

Matematik ve istatistik alanında bireysel veya ekip olarak bir çalışmayı sürdürmek, bağımsız çalışmanın ilgili tüm aşamalarında etkili olmak, karar verme sürecine katılmak, zamanı etkili kullanarak gerekli planlamayı yapmak ve yürütmek.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010